Handarbete

Pappa bjöd hit mamma på middag idag, det där två är lite småknasiga ibland. Men då visade mamma mig vars det fanns massa handarbete-tidningar som hon lämnade kvar här i huset från slutet av 80-talet då hon sydde mycket. Det finns säkert tre hela år, jag tror att hon prenumererade eller nåt. Och med varje tidning följde det med mönster till allt som visades i tidningen.
När jag syr så syr jag inte efter mönster, för jag syr nästan bara klänningar och kjolar som jag själv designar eller som inte alls behöver nåt mönster. Men nu så, då får vi allt se!


En soldräkt! Så himla häftigt. Jag hade haft det perfekta tyget för en sån, men nu har jag inte kvar nåt av det tyvärr. Åh!

Oj så kul!

Kommentarer
Postat av: sara

åh. jag har också massor med sådana tidningar, hur mycket fin inspiration som helst. tyvärr hittade jag en hel del sjuka saker i dem också. t.ex. att man behöver banta om man är normalviktig och att man får dubbelhaka av att sova. haha. typiskt liksom!

2010-08-12 @ 18:59:39
URL: http://kattkerstin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0