2009


början av året var fint, spel och trygga sällskap. jag fotade vardagligt mycket eftersom det var något som jag saknade 2008. det var otroligt kallt. på en fest vimlade min kamera runt halva kvällen och jag hade ingen aning om det, tur att den klarade sig och det var himla kul att titta igenom bilderna sen.


det var fortfarande jättekallt. vi hade temavecka på skolan, miljö, så vi gjorde miljövänliga lampor. alla hjärtansdag spenderades med fina lisse hos johanna då många sjöng och var glada. vi hade kalas för amanda, ett stort kollage fick hon och blev superglad det, det hänger så fint på väggen i hennes rum nu. i slutet av månaden åkte hon och jag till stockholm.


vi började i stockholm och hade mysigt hos amandas syster, handlade massor och gick på musikal. sen hade jag och amanda 17-års fest på min födelsedag hemma hos mig. grymt lyckat och roligast på hela året nästan. vi var ett gäng människor som hade lite småfester med roliga teman också helgerna som var kvar. en bra månad.


påsk så var vi i mormor och morfars stuga som vanligt med släkten, grillade korv utomhus och åt påskmiddag. sen var det mycket musikdirekt och annan musikunderhållning många kvällar. jag gav påskpresenter till människor som betyder, och fick en egen av amanda en dag ute på picknick i snön. många klubbor i en himla söt låda med hemligt meddelande skrivet i locket, finfint om ni frågar mig.

 
det var mycket bild och vi ställde ut våra lampor på konsthallen, några som går musikestet spelade, himla mysigt. vi åt glass hela tiden, och jag var hög på vårkänslor och glad att jag kunde ha fina skor igen. pluggade som tusan, ibland på ett café, det allra allra sista. vi hade klassträff då alla var en enda färg från topp till tå, och hade även sunes jul-maraton hos emil och jag somnade.


examen var efterlängtat, och också en kväll där det blev lite för mycket alkohol, men den kvällen var välbehövlig. midsommar med patrick, anton och amanda, vi åt det godaste efterrätten. sen spelades det basket och badades ofta, men tråkig som jag är var jag mest bara publik till det mesta. jag spenderade mycket tid på bryggor och hade mysigt. den här månaden är bra på bild men var inte så bra på riktigt, precis som det alltid är på sommaren för mig, det är inte min årstid.


en mycket bättre månad. jag jobbade varje lördag med att göra ingening på vernissager. vi var fortfarande mycket och hade det mysigt på bryggor. jag träffade en gammal bästa vän och följde på poolparty. en flirt efter den kvällen gjorde de kommande två veckorna lite extra kul. jag började blogga. piteå dansar och ler på lördagen var bästa kvällen, oväntad som tusan. vi spelade också spel som vi gillar att göra.

  
jag fick slita med sånt jobb som jag inte trivs med i tre veckor, men hade superkul och målade en miljon fönster. jag, mamma och alex åkte till skellefteå en helg och bodde på våran stuga. de sista dagarna av frihet var vi ute på picknick ofta. sen började jag andra året på gymnasiet och var på ett superkul bröllop.


fotokursen började, och jag tycker inte om den, det finns för mycket regler. däremot så började vi jobba med våran musikal och det var superkul. jag och amanda for på fest hos min barndomsbästavän där det var hela huset fullt med folk. vi var på kalas hos en från klassen, sen köpte jag flera par fina skor. skolan var lugn och det mesta var bara en såndär mittemellan period. 


vi byggde för fullt med vårat hus på bilden. sen kom ett skönt höstlov, där det var många som fyllde arton och vi firade med ballonger. patrick bodde i hans brors lägenhet så vi var där mycket och hälsade på. sen kom halloween och jag såg ut lite som en fin dam på 20-talet. allt var sådär tråkigt och inget speciellt hände, det kväver mig lite.


november är aldrig en bra månad. det blev kallt men var inte vinter. jag har i princip inga bilder, fotade ingenting. jag var jättesjuk och fick virus på mitt balanssinne. men jag började få så långt hår att det gick att ha i svans eller som en fina håruppsättningar. träfade en trevlig pojke på stan en natt.


suddigt. cirkusfest som var rolig. stressade med skolarbete och började med teorin. julmys hos mig efter en heldag på skolan en lördag. jag fick finfina julklappar och det var en lugn jul. mycket mycket snö. mina favoriter träffades och spelade spel, precis som vi började året. och nu laddar vi för 2010!


Kommentarer
Postat av: a

åh så fint inlägg, jag vill spara det!

2009-12-31 @ 14:28:17
URL: http://aamannnda.bilddagboken.se
Postat av: Elvira

Årsresuméer är alltid lika kul att kika igenom. Speciellt dem som innehåller bilder.

2009-12-31 @ 15:11:39
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: sofia

finemang!

gott nytt år på dig finis.

2009-12-31 @ 17:20:06
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

fin sammanfatting

2009-12-31 @ 18:49:32
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0