fiskarna.

har ni funderat på erat stjärntecken någon gång? vad som är typiskt, hur personer inom det stjärntecknet fungerar, och om det överhuvudtaget stämmer. jag är född i början av mars, så jag är fisk. och i allt som jag läser om just fiskarna, känner jag igen mig så otroligt. för mig så stämmer nästan allt, jämt.





"fisken är mjuk, känslig och förstående som person. de har mycket lätt att känna medkänsla för andra människor. deras varma hjärta gör dem till mycket omtyckta personer. fisken är romantisk och drömmande i sitt sinne. intuitionen är stark och de är lyhörda för stämningar i sin omgivning som andra kanske missar. strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron driver dem. fiskarnas empatiska egenskaper gör dem ofta till goda vänner eller älskare. fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. 
känsligheten gör ibland att de tenderar lägga för mycket energi på oro och ängslan. ofta visar sig denna oro vara helt onödig. fisken kan ibland ha svårt att skilja sina dagdrömmar från verkligheten, och ever gärna i en idealistisk fantasivärld och blir onödigt besviken och sårad, när den sanna verkligheten attackerar dem. de tycker inte riktigt om den trista, gråa vardagen utan behöver omväxling och ett högt tempo för att må bra. känner de av tristess eller någon form av hinder eller hot flyr de gärna in i sin inre känslovärld och fantiserar och romantiserar. de har också en mycket idealistisk och romantisk syn på kärleken. söker ett speciellt ideal och blir ofta besviken då de inte hittar rätt. de behöver någon att känna dig stabil och trygg med. fiskar är ofta goda människokännare och humanister, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra."


(tre av bilderna från min senaste fotouppgift, då jag valjde att fota just mitt stjärntecken.)

Kommentarer
Postat av: Elvira

Det du skriver har jag tänkt på länge, länge och många, många ggr. Själv har jag alltid kunnat relatera till mitt stjärntecken (kräftan) och dess typiska drag. Alla dem stämmer in på mig. Ofta gäller det när jag läser mitt horoskop också (dem som sträcker sig månadsvis i ELLE exempelvis).

2009-12-11 @ 23:42:50
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0