florens del 1.

vi åkte till florens i italien med den största delen av vår klass på studieresa mellan den tredje och åttonde oktober. och himla trevligt hade vi!


på söndagen åkte vi. estetare sitter alltid på golvet så ni vet. och flygplatsbilder är inte så fina så det här får bli den enda.


men hela dagen flög vi. när vi kom till italien hittade vi inte vårat hotell, och det tjorvade som tusan. så ungefär sådär klockan två på natten fick vi äntligen sova.


vi hade jättestora rum allihopa. det var som flera lägenheter och nästan alla hade rymts i en, men vi hade fem stycken. våran lärare bryngel hade en jättefin balkong i sin.


supergod frukost.


den åt vi där ute. så varmt och skönt.


klassfoto innan vi började promenera.


det är jättemysigt i florens, fina byggnader vart än man är.


och turister överallt.


bryngel pratade vart än vi gick. han kan allt om florens känns det som, förutom kanske att hitta överallt.


det fanns såna här roliga typer som rörde sig lite då och då.


tillslut fick vi äntligen göra vad vi ville. shoppa blev det då såklart.


såhär ser jag ut när jag provar kläder och är trött.


sen fixade vi om oss innan vi gick ut. emil håller så snällt upp spegeln åt mig.


sen blev det tisdag. den fanns en himla lång marknad väldigt nära där vi bodde. och en dag så träffade vi på en italienare som kunde svenska eftersom han hade bott i sverige ett tag. det var man inte beredd på.


mer lyssnande. jag kan dock säga att det inte var mycket som fastnade eftersom jag bara försökte orka med att gå och var glad så fort vi satt ner.


micke och emil.


vi gick till ett konstmuseum med egyptisk och etruskisk konst om jag inte minns fel. mumier fanns det i alla fall.


sen skulle vi åka upp på ett berg.


när vi kom fram hade vi lite glasstund. italiensk glass smakar verkligen inte konstgjord nånstans. väljer man jordgubb så smakar glassen verkligen äkta jordgubb. och smälter fort gör den.


jobbig sista bit upp.


där uppe var det bästa utsikten. man såg hela florens.


såhär fint.


emil och nathalie.


vi målade akvarell. inte så seriöst kanske men.


jag var mest glad för att vi fick sitta ner.


micke hittade en ödla.


när vi for därifrån mötte vi en man som ville sälja väskor åt oss.


på kvällen bytte vi om.


jag, amanda och emil gick och åt.


pizza och pasta.


när vi hade ätit satte vi oss i gräset. finaste amanda har vi här.


antar att det är något viktigt jag visar för emil.


och när vi kom hem hade bryngel ordnat finaste midnightpartyt ute på sin balkong. åh sötaste alltså.

(alla bilder förutom 1, 4, 5, 6, 7, 9, 19, 20, 21, 24, 26 är amandas. och resten kommer i ett annat inlägg)

Kommentarer
Postat av: pauline

åh. har saknat dina inlägg lite (ganska mycket) medan du var borta. fint.

2010-10-11 @ 22:18:17
URL: http://rememberpauline.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vilka otroligt härliga bilder. jag har inte varit i staden (eller ens landet) men suget gör sig påmint när jag ser dina fina föreviganden.

2010-10-11 @ 22:21:34
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

åh så himla fint! jättefina bilder och ser härligt ut. dit kanske man skulle åka.

2010-10-12 @ 00:27:29
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0