en lista.

vilken var din finaste kyss?
det måste nog vara här för någon vecka sen. han höll i mitt ansikte med sina händer sådär fint som på film och kom mjukt med sina läppar mot mina. det var helt perfekt. även fast han hade rökt en himla massa cigaretter innan.  

vad ska du bli när du blir stor?
när jag blir stor ska jag hjälpa människor psykiskt och känslomässigt. jag ska bli framgångsrik och jag ska bli kär och lycklig.

vad gillar du mest med dig själv?
att jag känner mig sig själv så oerhört bra och är väldigt ärlig. och min hårfärg.

vilket är ditt finaste äventyr?
precis som med kyssen måste det nog vara festivalkvällen nu i sommar. för det är ganska fint att knappt hinna prata med en pojke i rutig skjorta på innan man står och håller om varandra under en hel kent-konsert. 

vad äter du helst om du får välja?
jag älskar det mesta med kyckling, och gärna pasta till. annars tycker jag väldigt mycket om thai och annan asiatisk mat. jag tycker inte speciellt mycket om enkel mat som inte smakar nåt, utan kryddstark mat älskar jag. det ska bränna på läpparna när man har ätit färdigt!

vad brukar du göra när du umgås med dina vänner?
vi brukar laga mat tillsammans, fast jag är den som tittar på oftast. och vi spelar mycket spel, som typ alias. och efterson jag är lite yatzyberoende så har vi börjat spela det mycket nu i sommar också. annars kan vi sitta i gräset och på stranden och bara vara med varandra. festar gör vi ibland och på vintern ser vi på film.

vilken är din favoritfärg?
ljust rosa och marinblått.

hur är din drömpojke?
han är sportig och vältränad, ganska rejäl och klär sig fint. han säger saker som sov gott istället för god natt och hur är det med damerna? istället för mår ni bra brudar? han är bredaxlad och lång men samtidigt gosig som en björn, och har en perfekt famn att sitta i. han spelar fotboll eller hockey, är några år äldre och väldigt intelligent. han är sådär mogen men samtidigt pojkig och charmar en så man inte kan sluta rodna. åh tänk om han fanns.



hur klär du dig en vanlig dag?

jag tycker om blått. och klänningar. och högklackat. så jag brukar ofta kombinera de sakerna.  

hur ser din stil ut?
jag använder klänningar så ofta jag kan. jag tycker om att vara väldigt feminin så jag klär mig nog lite 50-taligt. spets, ljusa färger och marinblått beskriver mig ganska bra. om jag inte har klänning eller kjol så har jag oftast mina överdelar instoppade i byxor med lite högre midja. och sen änvänder jag högklackat nästan jämt, och äger bara några fåtal lågklackade skor.

vilka tre saker tycker du mest om att göra?
sy, prata och pussas.

vilket är ditt finaste plagg?
en klänning som ser ut som en sockerbakelse, som jag har sytt själv. den skimmrar i blått, rosa, ljusgrönt och vitt. det är den finaste i världen och jag blir alltid glad så fort jag ser den.



vad är typiskt dig?
jag köper flera nya tidningar när jag inte ens har tagit bort plasten från senaste elle.

när mår du bäst?
jag mår alltid bra när jag känner mig riktigt fin. om jag då umgås med mina vänner, är på en fest eller pussas samtidigt blir det alltid fantastiskt fint. och när jag syr någonting som ser ut att bli riktigt bra, då kan jag nog inte må bättre.

vad gör du när du måste slappna av?
fixar mina naglar. då brukar alltid mina tankar rätta till sig. manikyr är min terapi.

har du någon hemlig dröm?
jag har aldrig fått pussats när jag har varit i skolan, typ sådär mysigt vid skåpen eller i en soffa på rasten. det har nog alltid varit en önskan jag har haft sen mellanstadiet, att få göra det.

vem ser du upp till?
förutom min mamma och amanda så måste jag verkligen säga min lillebror. han tar sig igenom allt utan att klaga det minsta. han säger inte så mycket alltid, är ganska tyst men totalt genomsnäll. duktig och bra på det mesta, förutom att prata. vilket då råkar vara en av mina bästa egenskaper. vi är ungefär varandras motsatser i många fall. jag gruvar mig lite för att behöva lämna honom när jag flyttar nästa år. han är en av de finaste personerna jag vet.

vad tror du att folk tror om dig när de träffar dig första gången?
jag har som fått för mig att folk tror att jag är ganska blåst och oskyldig. men annars tror jag att jag framstår som ganska självsäker.

hur stämmer det ihop med verkligheten?
jag tror att det är lite både och. jag är absolut inte blåst, och heller absolut inte oskyldig. utan jag är väldigt bestämt och säker. min utsida visar mig nog som ganska gullig och kanske lite blyg, men som min kompis sa så ändras det så fort jag öppnar munnen och då man pratar med mig. för hur jag klär mig och så stämmer inte ihop med min personlighet.

vad gör du alltid varje dag?
ser på vänner. så fort jag är i närheten av en dator eller i mitt rum så måste jag ha på det i bakgrunden. jag tittar nästan aldrig på det, men det måste alltid höras. vissa lyssnar på musik, jag lyssnar på vänner.

något du måste hinna göra medan du lever?
det är mycket det. men jag vill vara sådär jag dör om du inte finns nära mig-kär. och så vill jag fara till irland.

vad ser du fram emot?
som projektarbete ska jag designa och sy den balklänning som jag ska ha på mig på studentbalen. så det blir riktigt kul tycker jag. det blir en utmaning och det ska bli roligt att se hur det kommer bli tillslut. och sen ska jag till italien i början av oktober. det blir också kul!

när blir du tårögd i hjärtat?
bland det finaste jag vet är nog att ligga mitt i natten och känna en arm runt midjan och vara så nära att hans andetag känns helt varma i nacken.


Kommentarer
Postat av: Hannan

mhm, himla fint

2010-09-06 @ 20:21:27
URL: http://musikpolis.blogg.se/
Postat av: Lisa

trevlig läsning. måste göra den här listan nån dag jag med!

2010-09-06 @ 21:36:00
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: elin ohre

åh, önskade att jag också kände mig själv så väl som du skriver att du gör. vore tryggt.



och det där med tidningarna! känner igen mig, hahaha.



är det okej om jag kanske lånar listan i framtiden?

2010-09-07 @ 23:38:45
URL: http://spacefortwo.blogg.se/
Postat av: Mikka

Superfint, jag har exakt samma dröm, det där med skolan. Verkar vara så mysigt :) typ någon att krama lite extra när man är trött och grinig eller hålla i handen under bänken när man har en föreläsning..

2010-09-07 @ 23:49:19
URL: http://mikkamagnusson.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

jag njöt av dina svar i det här inlägget. du trollar med vardagsord!

2010-09-12 @ 20:06:45
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Åh!

2010-09-20 @ 16:35:44
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0