det räcker med vinter.


usch och fy för vintern känner jag nu. det får vara nog alltså, orkar inte med det längre. det är fortfarande kallt och jag vill bara ha bort all snö nu på en gång. hatar norrland så mycket vid den här tiden, för jag for nog vänta till mitten av april för att få vår. jag ramlar så mycket för att det är så halt på vägarna. det är så pinsamt jämt då man går helt själv och inte har nån att skratta om det med. jag vill bara att det ska vara varmt och skönt när man kliver ut genom porten på morgonen och går till skolan. då man kan cykla helt barbent och tycka att de fläktar så skönt. tänk då man kan sitta och hänga i parker och blåsa såpbubblor. det är ju så mycket roligare än att frysa hela tiden. och såpbubblor är ju så fint. sånt där enkelt som gör att man blir så himla glad. åh jag längtar så mycket tills det blir varmt. just nu känns det som evigheter dit. sitter med en filt här hemma så fort jag sitter still. vill så mycket sitta på den där filtet utomhus istället. vara på gräset och ha picknick på kvällarna med de allra finaste. sitta och skratta och njuta tills man inte orkar nå mer. inte behöva tänka på någonting alls egentligen. och speciellt inte på att frysa. önskar mig bara lite värme som finns någon annanstans än i en bastu just nu. bra det hade varit alltså.

Kommentarer
Postat av: lisa

åh jag med! fint inlägg!

2011-03-18 @ 23:23:53
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: My

Fin bild!

2011-03-24 @ 15:19:26
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0