gånger då det har lönat sig att vara modig:

det var en pojke på en fest som jag tyckte såg bäst ut där. han sa: jag vill inte ha nån tjej. då sa jag: men vi kan väl hångla ändå? och så gjorde vi det. 

när man sätter sig i en sån där blyg pojkes knä utan att fråga. så pussar man på han lite i taget sådär sakta ganska länge innan man börjar hångla. för ibland så behöver de bara lite hjälp på traven för att våga själv.

då man vågar frågar sina två väldigt unga arbetsgivare massa frågor på väg till stan, och inser att man vill bli psykolog mest av allt i hela världen.

då man går fram och säger hej till en pojke med rutig skjorta och sen får stå en hel konsert med hans armar runt sig.

det var nyårsafton ett år. det var en pojke som jag hade tittat på i skolan. tillslut sa jag: du heter victor va? och han sa: och du heter therese? tänk att han, förutom visste att jag existerade, till och med visste vad jag hette.

när man nervöst åker iväg klockan sju på morgonen för att göra halkbanan och tre timmar senare far därifrån.

en kväll så gick jag och satte mig bredvid en pojke som jag knappt hade sett på flera månader. vi hade inte pratat sen en helknäpp kväll förra sommaren som slutade med att vi somnade i hans mormors dubbelsäng halv sex på morgonen. jag frågade hur det var med honom numera och vi pratade i några minuter innan jag insåg hur lite han liknade den där killen jag hängde med halva natten nio månader tidigare. det var skönt att veta. och då gick jag därifrån. 

när man berättar hur man känner för någon och den största lättnaden i hela världen känns i hela kroppen. oj vad ung jag var när jag gjorde det.


beth retro

om man för första gången träffar en pojke helt ensam i hans lägenhet. och hur nervös man än känner sig, låtsas man om att det inte är så. och då ser man att han förmodligen är ännu mer nervös själv.

en kväll mitt i natten då vi inte visste vad vi skulle göra. då sa jag: men de här killarna verkar ju trevliga! och gick fram till ett gäng pojkar som stod på andra sidan av ett galler. då träffade jag david, en av de finaste killarna jag vet numera. och fick hångla genom stängslet.

om man pratar med den unga killen på jobbet när han går förbi, och får den största crushen på honom nånsin efter det.
 
då man säger till en lång söting: kom så dansar vi! tar honom i handen och drar med honom till musiken. så lägger man armarna runt hans hals och kysser honom mitt på dansgolvet.

Kommentarer
Postat av: Hannan

alltså. fint. bara fint.

2010-08-08 @ 13:59:08
URL: http://musikpolis.blogg.se/
Postat av: a

du har så rätt i att man tjänar en massa på att våga, något som jag beundrar dig för att du är så duktig på :)

2010-08-09 @ 21:23:11
Postat av: elin ohre

tänkte bara berätta att jag länkat till din blogg i min blogg. eftersom du är så bra.

2010-08-09 @ 23:27:11
URL: http://spacefortwo.blogg.se/
Postat av: Jennie

så otroligt fin blogg!

2010-08-10 @ 08:48:54
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: ellen

meeen aaah så himla fint!

din blogg är helt underbar.

2010-08-10 @ 12:34:13
URL: http://boomboombang.blogg.se/
Postat av: evelina

jag är verkligen inte så modig alls. inte någonstans.



och tack för de fina orden förresten.

2010-08-11 @ 21:26:40
URL: http://taktensompuls.blogg.se/
Postat av: Lisa

jättevackert inlägg åh åh åh blir helt gosig i hela kroppen så himla fint! puss

2010-08-15 @ 02:09:00
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så fint, detta med. Jag råkade hamna på din blogg nu precis, men fastnade liksom direkt. Jättefint!

2010-08-26 @ 00:03:39
URL: http://johannakleist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0