för er som kanske inte tror på ödet riktigt.

en natt, en ruskigt kall noverberkväll, så sprang vi omkring skrattandes och lyckliga på stan. vi tog oss dit på något som kändes som nåra sekunder fast egentligen var en cirka femton minuters promenad, men ni vet hur det kan bli efter lite vindrickande. inga pengar, icke fyllda arton år och rejält kalla hamnade vi ståendes på gatan utan att veta var vi skulle ta vägen. tre vänliga pojkar fick våran uppmärksamhet, och trots att vi befann oss på olika sidor av ett galler så hade vi riktigt kul en stund. så där kul som man bara kan ha med främlingar när man inte riktigt är helt nykter. sen blev det lite pussande för mig där efter ett tag också. begränsad möjlighet att ta på varandra för det där jäkla gallret gjorde det hela riktigt mysigt.
ett perfekt slut på en fin lördag.



ungefär tre veckor senare fick jag ett telefonsamtal mitt i natten. ni vet sådär superromantiskt: kommer du ihåg mig, jag tar mig inte hem från stan, kan jag få komma till dig. när jag så snällt som möjligt tackat nej till erbjudandet var jag ganska säker på att han inte skulle komma ihåg mig mer, jag hade ju bara varit den där flickan han hånglade med genom stängslet en gång.
men ändå så blev det som aldrig att vi glömde bort varandra helt och under jullovet var hans namn på många av smsen i min inkorg. tillslut frågade han om jag ville se en film hemma hos honom en vanlig fredag.
de tre kommande veckorna så lärde jag mig att han alltid håller upp dörren, är kittlig över hela kropen, har spelat hockey hela livet och fyller tjugoett två dagar innan jag fyller arton. jag spenderade tid i hans lägenhet, i hans säng och att pussa på honom. han lagade mat åt mig, köpte mat åt mig, bjöd upp mig till dans i hans väns kök och följde mig på bio, och det var väldigt väldigt fint alltsammans. hela tiden. men tyvärr så var det mer bekvämt än kärleksfullt så vi tyckte att det var bättre att vi bara var vänner.
jag tror på ödet, att mycket och speciellt sånt här är förutbestämt. för början av det här året har varit himla besvärligt och jag har fått besked som kommer att påverka hela mitt liv. om jag inte under tiden hade haft det såhär fint så hade jag inte klarat av det lika bra, det är jag säker på. 
och att jag sjuttioåtta dagar senare, sjuttioåtta dagar efter att vi pussades genom ett galler ute på stan utan att kunna ta på varandra, två helt främmande människor en fin men iskall lördagskväll, igår satt hemma i hans lägenhet och drack saft, tittade på os och fick lära mig olika regler inom hockey, kan bara inte vara en slump.


Kommentarer
Postat av: josefin,

men alltså. åh.

2010-02-14 @ 14:41:50
URL: http://johanssonjosefin.blogspot.com
Postat av: Elin

Riktigt fin blogg!



sv: absolut den bästa serien !!

2010-02-14 @ 15:52:02
URL: http://wallinaren.blogg.se/
Postat av: olivia

sv : tack så mycket ;)

gud vilken fin rosett !

2010-02-15 @ 13:28:17
URL: http://oliviajengard.blogg.se/
Postat av: s

åh, vad fint!

2010-02-16 @ 00:10:48
URL: http://happysandygirl.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh så finfinfinfint åh. kärlek alltså.

2010-02-16 @ 03:20:12
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Elvira

Det låter alltid lika fint när du berättar om det. Dock tror jag tyvärr inte på det som vissa kallar ödet utan ser mer det som en slump - ibland riktigt fina sådana. Men vem vet? Händer det mig en dag kanske jag har en annan slutsats.

2010-02-16 @ 23:57:14
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0