Glitter, magi och fjärilar.

pic source.
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja om jag ska berätta om den magiska kvällen jag var med om för några månader sen. Tycker magi är så svårt att beskriva eftersom det är helt osynligt men syns så starkt ändå. Det är under magi som händelser bara helt naturligt blir exakt som de ska. Som man vill att de ska göra från alla håll och kanter.
Det är svårt att veta varför det ibland bara är så att man vet när man ser på en speciell person. Ofta så lyssnar jag direkt då hela kroppen bara vet. Det är en form av känsla fast ändå inte riktigt. Mer bara något som känns i kroppen i några blixtsekunder. Jag tror inte ens att jag hade sett en bra bild av honom den kvällen.

När jag drog med min kompis till hörnet där han satt så var det ingen tvivel om något alls utan det var som det enda valet. Två och en halv timme senare hade personer rest sig och satt sig på nytt hela tiden runt bordet. Men vi satt kvar i hörnet. Hela den kvällen satt vi där och i den stunden så skulle det inte kunnat bli bättre än så det minsta.
Han är en tjugotreårig sjukgymnaststudent som skrattade med finurligaste leendet på ett sätt där hela kroppen rörde sig. Varje gång han log så pirrade det till i hela kroppen och jag blev så skakig att jag glömde bort vad jag tänkte säga. Han ser ut som Ryan Gosling fast mycket längre och när jag berättade det så skrattade han och väntade en stund innan han sa: det var faktiskt inte första gången jag fick höra det.
Vi pratade om kramar ganska länge och det tyckte jag var himla bra. Han luktade så gott att när han kramade mig ville jag gömma mig i hans famn och stanna där en ganska lång stund. Jag sa till honom: kom ihåg att kramas mycket, det mår man bra av. Det var då han kramade mig och sen efter några minuter så påminde han mig om vad jag hade sagt tidigare och kramade mig igen.

Då vi blev tvungen att gå därifrån frågande han om vi skulle promenera tillsammans eftersom vi bor nästan precis bredvid varandra. Det var kallt ute men en sån här mysigt varm promenad ändå. Han är hela 40 centimeter längre än mig ganska exakt, så jag nådde upp till strax under hans bröstkorg ungefär. Utanför min lägenhet så ställde jag mig på tå och han böjde sig ner och så kysstes vi en stund innan han sprang hem för att hinna sova lite. Han hade träning ganska så tidigt morgonen efter. När jag kom in så visste jag inte riktigt vad som hade hänt och kunde inte sova på hela natten. Det var för många fjärilar på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Martina

Så fint.

2012-05-23 @ 20:49:03
URL: http://martinav.blogg.se/
Postat av: idaawe

åh så fantastiskt.

2012-05-23 @ 20:58:07
URL: http://idaawe.devote.se
Postat av: Rebeckah

Jag får verkligen gåshud av detta, känner igen mig så sjukt mycke & blir alldeles överväldigad av känslor utav dina texter! ♥

2012-05-23 @ 21:03:59
URL: http://sosrebeckah.blogg.se/
Postat av: Jessica

Alltså okej, dör lite.

2012-05-23 @ 21:23:04
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: ann-sofie

åh så fint!

2012-05-23 @ 22:18:07
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se/
Postat av: amanda

åh men tjejen, så himla fiiiiiiiint

2012-05-31 @ 01:22:47
URL: http://baraibland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0