florens del 2.


på onsdagen blev det jättevarmt.


då åt vi brunch istället för frukost. (fast jag och amanda lagade nudlar på morgonen ändå i microuppvärmt vatten eftersom våran spis inte fungerade.)


före brunchen hade bryngel varit och köpt biljetter till ett av de största och bäst bevarade resnässanskost museumet som finns. så dit gick vi sen.


där fick man inte fota, så ni får se en bild på det fina taket som jag hann ta innan de skrek åt oss.


det var stort och fruktansvärt varmt där inne. så det var skönt när vi kom ut.


smickrande glassbild. glass var det bästa när vi var trötta. 
 

det var alltid så man gjorde när man kom hem. alla la sig där jag och amanda sov. det var som bara så det blev hela tiden.


allt var som så mysigt där vi bodde. stora fönster med fina gardiner.


och det som är så bra är att det knappt spelar någon roll hur gammal man är när man vill köpa alkohol. det finns i alla affärer och det är bara att betala när man har bestämt sig.


sen klädde vi upp oss och bryngel bjöd oss på middag.


det här var våran förrätt. kommer inte ihåg vad det hette, men det var något typiskt för italien.


och så fick vi tre olika slags pasta som varmrätt och en glassbakelse till efterrätt.


på kvällen vandrade vi omkring på gatorna.


vi hittade en fotoautomat! roligaste alltså.


på torsdagen besökte vi en designskola.


vi är fjorton personer i våran klass och tre stycken heter amanda. här är en av dem.


det var så himla varmt, och sol, hela den här dagen.


emil. 


jag hade mer ont i axeln än i fötterna varje dag. alldeles för tung väska.


resten kommer rusande.


innan vi kom till skolan var vi inne på ett av europas äldsta apotek, tror jag. (ni ser ju hur mycket jag har lyssnat) men nåt sånt var det.


sen gick vi och gick. och det var så otroligt varmt.


jag och micke vilade och gömde oss för solen en stund.


designskolan var hur fin som helst, och många svenskar fanns det där som vi kunde prata med. men jag var som vanligt lite för trött för att lyssna.


finaste utsikten.


och ännu högre upp.


amanda och emil.


eftersom det var sista kvällen så gjorde vi slut på alla mynt i våran lilla affär där vi handlade varje dag. sötaste kvinnan jobbade där.


och tog en sista promenad med florensluft.


vi packade ihop tidigt och försökte sova, även fast vi skulle upp mitt i natten.


kl 04.00 stod vi här och sa hejdå till florens och åkte sedan mot flygplatsen för att komma tillbaka till ett väldigt kallt sverige. finfin resa!

(som i förra inlägget så är de flesta av alla bilder amandas, förutom bild 4, 9, 17, 20, 22, 24, 27)

Kommentarer
Postat av: Lisa

underbara bilder och du är så himla fin. glassen såg god ut! åh, florens kanske man skulle besöka.

2010-10-12 @ 22:22:21
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Josefin

ser väldigt roligt ut =)

2010-10-16 @ 09:09:22
URL: http://singinglalala.blogg.se/
Postat av: Ellie

super härliga bilder:)

2010-10-30 @ 11:44:48
URL: http://makemefly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0