63 minuter.


bild source.
Efter 2 minuter då jag har vaknat inser jag att jag inte längre sover. Jag vaknade när han vände på sig så jag kände att han andades mot min rygg. Det känns först svalt och sen blir det varmt när han andas ut. Även fast täcket har åkt ner en bit och det är lite småkallt på morgonen i min lägenhet, låter jag det vara så för att jag tycker om hans andetag mot min rygg. Ca 3 minuter till ligger jag och bara hör honom andas bakom mig. Men när det har gått 7 minuter ringer min väckarklocka och medan jag lutar mig mot mitt sängbord känner jag hans hand på min midja. Så kryper han lite närmare och lägger armen runt den helt.


source.
-Ska du redan gå upp?
Egentligen så brukar jag det eftersom han ofta sover även om min väckarklocka har ringt. Fast 8 minuter efter att jag har vaknat den här morgonen så pussar han på min axel istället så då vill jag mycket hellre stanna med honom några minuter till. Han är så varm och mysig.
Då han reser sig upp och sätter sig på kanten av sängen har det gått ungefär 21 minuter sen jag vaknade och 13 minuter sen jag egentligen skulle ha gått upp. Jag sätter mig upp bredvid honom och kramar om om hans väldigt vackra överkropp kanske lite för hårt. Den är finast när han inte har någon tröja på sig och det är svårt att bara titta på den då den finns där så nära en. Det är tur att han inte har något emot det.


pic här.
Efter 24 minuter har vi klivit upp ur sängen och han klär på sig medan jag går in i duschen. Ingen bryr sig om att bädda sängen, utan han drar upp persiennerna och det får räcka. Det tar ca 9 minuter för mig att duscha och sen 6 minuter att sminka mig. Under de 15 minuterna så har han dukat fram yoghurt, äppeljuice och rostat bröd på mitt köksbord. Så 42 minuter efter att jag har vaknat den morgonen sitter vi båda och äter frukost tillsammans. Men tre minuter innan det så hade han böjt sig ner och kysst mig precis då jag kom in i köket.


pic source.
Vi behöver inte stressa än och kan sitta kvar i ca 11 minuter för att bara ta det lugnt. Han berättar om något jag inte alls förstår mig på och jag sitter i hemlighet och funderar på vilka skor jag ska ta på mig sen. För stunden kändes det en aning viktigare. Men två minuter senare sätter jag mig i hans knä bara för att han är så söt. Han kramar om mig, håller sin hand på min rygg och frågar om vi inte måste börja fara snart. Jag reser mig upp eftersom jag vet att han har rätt.
För ungefär 55 minuter efter att jag vaknar måste jag alltid börja gå för att hinna i tid. Fast som vanligt tar det ca 4 minuter extra innan jag har hittat alla mina grejer, tittat mig i spegeln några fler gånger och är helt redo. Det kan faktiskt hända att det till och med tar 6 minuter idag.


bild här.
Men efter sammanlagt 62 minuter står han i min hall. Han har tagit på sig skor och ytterkläder och väntar på att jag ska göra detsamma. Då jag gör det öppnar han dörren och sen tar han min hand då jag går mot den. Han pussar mig på kinden och och så kliver vi ut ur lägenheten. 63 minuter efter att han andades mot min rygg i sängen.


Kommentarer
Postat av: Pauline

åh du skriver så fint!!!

2011-08-24 @ 23:02:25
URL: http://rememberpauline.blogg.se/
Postat av: Jennie

åh så otroligt bra. så otroligt vackert och fint.

2011-08-26 @ 06:19:51
URL: http://makeitmatter.papper.fi
Postat av: amanda

åh, så fint du skriver!

2011-09-05 @ 17:25:15
URL: http://attpussas.blogg.se/
Postat av: Vera

Å, andetag mot ryggen kan nog vara min bästa grej!

2011-09-07 @ 19:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0