Det bästa som sagts om kärlek.


När det var bokrea tidigare i vår så kom jag över den här boken om kärlek. Det är olika citat och fina små texter. Fick den för 25 kronor och tycker den ser himla söt ut ståendes på min hylla ovanför soffan.
Några favoritmeningar:


kärlek är som feber, den kommer och går utan att vår vilja kan göra något åt det.

de dumheter som en man ångrar mest i sitt liv är dem han inte begick när han hade möjligheten.

kärleken består av detta att två ensamheter möts - rör vid och håller fast varandra.

människor som älskar innerligt blir aldrig gamla. de kanske dör av hög ålder, men de dör ändå unga.

att älska är att se sin lycka i någon annans lycka.

kärlek är att undra vad du gör just nu.

jag fryser om dina händer. när du ler blir jag varm av dig.

att vara förälskad är att överträffa sig själv.

lyckan att bli älskad liknar ingen annan lycka på jorden.

om kärleken är svaret, kan då någon vänligen upprepa frågan?

i drömmar och i kärlek är ingenting omöjligt.

älskar gör alla, men de flesta lägger inte märke till att det är något märkvärdigt med det.

ömhet är passion i vila.

kärlek är när jag ser bort mot soffan och upptäcker att han fortfarande ligger där efter 16 år.

det magiska med den första kärleken är ovetskapen om att den någonsin kan upphöra.

kärleken går dit den vill och inte dit den borde.

jag ville, älskade, att vi vore vita fåglar på havets skum.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fint!!

2012-05-24 @ 17:02:03
Postat av: ANGELICA [foto&basket]

Jag gillar din blogg!

2012-06-06 @ 19:57:29
URL: http://stahlbrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0