det trettonde jag önskar är att han lutar sig mot mig och frågar: du följer med mig hem ikväll visst?

 
 
 
 
pic source
 
Det första jag önskar mig är att den unge mannen som jag tycker om mest av allt möter upp mig på fredagsmorgonen vid universitetet. Jag ser honom direkt bland alla människor för han är lite längre än de flesta andra. Han har på sig träningskläder, sneakers, en sportig jacka och en träningsväska över axeln. Jag vet att han ska iväg och träna direkt, men ville bara hinna träffa honom en snabbis. Dagarna blir så bra om de börjar med honom.
 
Det andra jag önskar mig är att han börjar le direkt när han ser mig. Jag är ju i motsats till honom snarare snäppet kortare än det flesta andra, men har en marinblå kappa med sjömanskrage som inte så många andra har så han ser mig ganska snabbt också. 
 
Det tredje att han lyfter upp mig en bit då vi kramas.
 
Och det fjärde att han böjer sig ner mot mig då vi pussas.
 
Det femte jag önskar mig är att jag kan sitta och tänka på honom under hela min föreläsning som började precis när han gick och tränade. Sjalen jag har runt halsen luktar som honom så den får sitta på hela tiden.
 
här
 
Det sjätte på min önskelista är att min bästa kompis och jag bestämmer oss för att ta med våra pojkar och laga middag tillsammans den kvällen. Men innan vi gör det träffas vi alla på en eftermiddagsdrink någonstans på campus.
 
Det sjunde jag önskar är att jag uppelver att han är ännu snyggare när vi träffas på eftermiddagen än när jag såg honom tidigare på morgonen. Blir lite smått knäsvag och inser att det ofta brukar vara så.
 
här
 
Det åttonde jag önskar är att han hånglar upp mig inne i affären när vi handlar mat.
 
Det nionde jag önskar mig är att vi fortsätter hångla i soffan när vi kommer hem till min bästa kompis och hennes pojkvän. De två är så mycket bättre på att laga mat än vad vi är tycker vi. Därför överlåter vi det ansvaret till dem så vi kan fortsätta pussas tills middagen är färdig. Han är så himla otroligt bra på att hångla så jag kan som inte slita mig bort från honom just då.
 
Det tionde är att vi har en helt fantastisk kväll allihop.
 
pic
 
Och det elfte att han satt nära mig hela tiden.
 
Det tolfte jag önskar är att det känns så bra när han håller min hand. Även när jag pratar med min bästa kompis så vet jag att han finns där liksom. Ibland pirrar det till så mycket extra, tror det är när han kramar om den lite mer än tidigare.
 
Det trettonde jag önskar är att han lutar sig mot mig och frågar: du följer med mig hem ikväll visst? Jag hade hoppats att han skulle säga så för jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte fick ligga bredvid honom hela natten. Så jag börjar le och nickar.
 
Det fjortonde jag önskar är att vi säger hejdå till de andra, tar våra cyklar och cyklar hem till honom mitt i natten. Det är ganska mörkt men inte det minsta tyst ute. Det regnar en del, så vi försöker cykla så snabbt det bara går.
 
Det femtonde jag önskar mig är att vi stannar precis innanför hans ytterdörr och tittar på hur otroligt blöta vi både blev av regnet. Han skrattar lite och kramar om mig så hela jag försvinner i hans famn. Sen så pussar han mig på kinden, i pannan, på näsan, på ögonlocket och tillslut på munnen. Känner så mycket fjärilar i hela kroppen och vill aldrig att han slutar göra så.
 
pic source 
 
Det sextonde jag önskar är att jag får krypa ner bredvid honom under täcket i hans säng. Pussa honom godnatt och ligga så nära att jag hör hans hjärtslag och känner hur han andas.
 
Det sjuttonde att vi somnar tillsammans.
 
pic
 
Det artonde jag önskar mig är att då jag vaknar på natten känner jag hans arm runt min midja. Kan inte förstå hur den inte alltid har varit där.
 
Det nittonde jag önskar är att han känns så rätt.
 
Och det sista såklart att han var på riktigt.
 
Här finns min första önskelista.

Kommentarer
Postat av: Jennie

så otroligt vackert.

Postat av: t

dette er veldig fint

2012-10-07 @ 16:07:33
URL: http://hupine.wordpress.com
Postat av: Julia

så himlahimla fint.

2012-10-07 @ 16:42:13
URL: http://tyngder.blogg.se
Postat av: anna

det bästa jag läst idag!

Postat av: jennifer

Precis det önskar jag också.

2012-10-07 @ 19:22:06
URL: http://jenniferstroud.blogg.se
Postat av: j

men åhhh <3 önskar mig denna önskelista

2012-10-07 @ 21:04:52
URL: http://www.josefineharrius.blogg.se
Postat av: Elin Ohre

så fint så fint så fint.

2012-10-07 @ 22:54:11
URL: http://ohre.webblogg.se/
Postat av: lisa

så himla fint

2012-10-08 @ 10:54:50
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: matilda

åh så himlans fint!!! herregud

2012-10-18 @ 21:35:43
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0