sommarlista.

bild source.
 
Tycker om den här sommaren så himla mycket och har varit med om en massa saker som har varit bra, lärorika och allt där emellan.
 
Tänkte lista lite saker jag tycker varit kul och värt för mig i sommar:
 
Upptäckte genom min kinesiolog att mina sneda ben inte helt är så sneda naturligt, utan för att mina knän och muskler runt dem har vridit sig eftersom jag går med ojämt tryck på mina fötter, vilket faktiskt gick att rätta till med lite massage och ändrad gångstil.
 
Man ska alltid höra av sig själv, vänta inte för länge med att bara vänta.
 
Under swedish beach tour i umeå, en beachvolleybollturnering i stan log jag mot en av spelarna (han var gullig) som i finalen fick dela ut presentpaket med reklamsaker till personer i publiken, vilket gjorde att han sprang fram till mig, gick ned på knä och gav mig det andra av sina två såna presentpaket med en uppmuntran att heja på honom riktigt ordentligt. Gick därifrån med en signerad volleyboll (han vann finalen) och himla massa skratt (det var jag och barnen som ville ha autografer). Så le mycket mot människor, det lönar sig.
 
Extra mycket vin, höga klackar, dålig balans och stentrappor är inte en bra mix, tur att blåmärken försvinner.
 
Samma kväll däremot är två söta trevliga killar, jag och cornelia, mycket häng hela natten plus morgonen och förmiddagen efter och en hel del skratt (trots dålig balans och stentrappaincidenten) en väldigt bra mix.
 
Pussas mycket och jämt, bästa som finns.
 
Se till att ha ett sommargäng med bra personer att skratta, festa, sova, äta, sola, bada och hänga med (när man inte jobbar) hela tiden. Det har nog varit det bästa med att leva, bo och jobba i en studentstad som egentligen blir rätt ensam på sommaren, att vi stannade kvar tillsammans och gjorde hela juli till en fest. Hann med allt och var glad nästan alltid.
 
Ge inte upp. Saker krånglar eller går trögt eller är så mycket bättre för alla andra. Men för tusan, kämpa på. Jag hoppas verkligen att det fungerar för trots att jag blir ledsen och gråter över mycket och tänker att nu tappar jag allt hopp så blir det aldrig så, hoppet kan inte försvinna, inte för mig i alla fall. Det måste ju löna sig i slutänden?
 
Lita på din intuition och agera utifrån den, alltid, varje gång och hela tiden. Det är inte svårt att veta vad du vill för det vet din kropp redan, det är bara svårt att lära sig lyssna och tro på det man känner.
 
Att boka in en Köpenhamnresa med sin bästa kompis gör så att det finns något att se fram emot den sista veckan innan sommaren är slut.
 
Träna på att våga. Våga ta kontakt, våga göra sånt som känns jobbigt. Hade aldrig fått ut så mycket av den här sommaren om jag inte hade vågat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0