2014.

2014 var nog i princip det bästa året i mitt liv. Det började med killen i inlägget nedan, som förändrde mig på exakt rätt sätt exakt rätt tid. Jag hade turen att få min drömpraktikplats som förmodligen har banat väg för min framtida kärriär som psykolog. Spenderade hela sommaren genom att ha roligt med de bästa personerna jag vet, och var både ledsen och överlycklig hela tiden. Fantastiskt var det.
 
Sommaren började redan i mars när jag köpte världens finaste bikini från monki. Var helt galen i den och hängde upp den i min lägenhet så jag kunde titta på den jämt och pratade om den till alla jag kände. Men på riktigt började sommaren nog sista helgen i maj, då det var fest i hela stan i två dagar. 
 
Peppade rejält den helgen eftersom jag hade träffat en väldigt trevlig en att hångla med just då. Han var från samma stad som jag, och skulle dessutom vara där hela sommaren precis som jag också skulle. Tänkte på honom hela tiden den första veckan i juni, Sms:ade och log som tusan. Blev helt pirrig att sommaren kunde starta så himla fint. Han och jag sågs en till gång innan skolan tog slut för termin sex och jag åkte hem till mamma där jag skulle bo i ungefär två och en halv månad.
 
Balkonghäng och rosé + lillebrors student började sommaren med. Hade ungefär tre veckor innan jag skulle börja jobba så då ungicks jag med mina finaste vänner hela tiden eftersom för en gångs skull var alla samlade samtidigt i samma stad.
 
Som under midsommarhelgen med god mat, vin, spel och godis. Jag och Amanda hade fått midsommarkransar av min mamma, hon jobbar som florist och hade tagit hem snittblommor och allt.
 
Mamma och jag spelade även oändliga omgångar yatzy. Eller maxi-yatzy rättare sagt. Vi spelar det konstant under sommaren, så fort vi båda har tid. Till frukosten, kaffet eller bara för att. Första helgen då jag började jobba var vi på inflyttningsfest, där vi använde taket utanför köksfönstret som balkong.
 
I juli det året blev det också väldigt varmt och vi åkte till stranden flera dagar för att det inte gick att vara någon annanstans och överleva. Jag var nöjd så klart som fick använda världens finaste bikini varenda gång. Och han söta då, jo där i mitten av juli hade vi träffats flera gånger och varit på bio, hånglat i bilar och på sängar. Var och kollade när han spelade fotboll en gång och allt kändes så tonårigt eftersom vi båda bodde hemma hos våra föräldrar den här sommaren. Men ungefär då så slutade vi att ses och jag blev väldigt ledsen. Han var rolig, snäll och mysig och tror att det hade kunnat bli något väldigt fint av allt egentligen. 
 
Fick låna min pappas lägenhet  en vecka i juli då han var borta. Den veckan var extremvarm, tror att norrbotten hade varmast i europa då. Alla bara svettades och var trötta och förvirrade kändes det som, men det var också så roligt, det blir som på ett annat sätt när det är så varmt så länge och folk inte är vana vid det. Dessutom var det festival i stan och det var fantastiskt, konstigt, kul och peppigt i flera dagar + varmt då. Jag, Amanda, Patrick och Anton hängde konstant under den här tiden vilket var så fantastiskt det bara gick. En kväll var vi på relaxavdelningen på hotellet där Patrick jobbade och flera andra dagar så badade vi, spelade uno, festade och pratade om det mesta som är fint och viktigt.
 
Bästa tiden.
 
Sista helgen i augusti flyttade vi in min lillebror i sin lägenhet (som är typ granne med mig här i Umeå nästan!) och jag fick inreda min lägenhet med det fantastiska bambubordet från IKEA som jag köpte under sommaren. Sen hade fyra vänner en kombinerad inflyttningfest där vi cyklade mellan varje lägenhet och stannade ungefär en timme på varje ställe. Måndagen därefter började termin sju på psykologprogrammet och den fina fina sommaren var slut.
 
Under hösten så fortsatte allt det bästa ännu mer. Dejtade som aldrig förr och hade roligt varenda helg. Helt plötsligt dök den söta killen upp igen, flera gånger och varje gång vi träffades var det så himla bra och varje gång där emellan så var det jobbigt. Ni vet som det är med såna konstiga killar som inte går att sluta tänka på eftersom de är långa, blyga och luktar gott. Fast som egentligen inte är värd ens tid, men det inser man inte alltid förrän i efterhand. I alla fall var det så fint då, det är det viktiga. Jag funderade om det fanns något mer knasigt som kunde hända det här året. För 2014 hade redan innehålligt allt som jag kunde önska: pussar, gråt, hjärtont, lycka och en himla massa erfarenheter som jag aldrig hade velat vara utan.
 
Och så en kväll. En kväll i mitten av november, hände det som jag har väntat på mest av allt i hela mitt liv. Den dagen som gjorde allting ännu bättre varenda dag efter. Men det får ni veta mer om på söndag.
 
Bild 7, 8, 10, 13 & 16 är lånade av Amanda (aamannnda på instagram). Vill ni följa mig på instagram så heter jag theresemarieberggren!
 
♥♥♥
Nästa inlägg kommer även bli det sista inlägget som jag gör här på massafinarosetter. Den här bloggen här varit en fin del av min värld, men försvunnit mer och mer de senaste åren. Jag behöver ändå ett riktigt avslut och det kommer nu. Allt kommer finnas kvar för de som vill läsa, skulle inte klara av att ta bort någonting. Ett stort tack till alla ni som har varit med mig här i den här världen genom åren, ni är helt fantastiska och jag är så glad för att ni ville läsa det jag ville berätta. Puss! 

Kommentarer
Postat av: J

Neeeej! Förstår att man kanske inte kan hålla på i all evighet, men vad tråkigt att du ska sluta. De har vart så mysigt att komma in och läsa dina texter. Hoppas du kommer tillbaka. Annars så hoppas jag att du får träffa en massa långa fina pojkar att pussa på. Kanske till och med han med stort H. Tack! :)

2015-11-13 @ 21:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0