små böcker.


Jag har en hel hög med små böcker vid min säng som jag tycker att jag alltid vill ha där. De flesta är samlade i en blommig ask som jag har fått av min bästa vän Amanda för länge sen. När jag reser bort en längre stund eller så är det här något jag måste ha med mig.

Min hälsa-bok: I den blågråmönstrade boken skriver jag ner sånt som rör min hälsa. Jag försöker att skriva veckvis om hur jag har mått, om det är något jag kan tänka mer på eller andra reflektioner som handlar om hälsa. Jag tycker att det är bra för då hållar man koll på hur måendet förändras både fysiskt och psykiskt.

Min bra-bok:
Den lilaprickiga boken är min bok som är bra för självkänslan. Där skriver jag vad som har varit bra under dagen, vad jag är glad och tacksam för samt om det är något som jag oroar mig för eller längtar efter. Det är inte varje dag jag hinner skriva men jag försöker göra det så ofta jag kan.

Min dagbok:
Den fina ljusa boken med små blommor och rosa band är min vanliga dagbok. Det var ett tag sen jag skrev dagbok regelbundet, men nu har jag börjat om lite med det. Tycker det är kul igen.

Min dagliga affirmationer-bok: 365 dagliga affirmationer är en jättebra bok där man inte skriver något själv utan bara läser olika affirmationer. Det är fina mönster på alla sidor och är en himla glad bok.

Min vänskapsbok: Du kan räkna med mig har jag också fått av Amanda och är en enkel, finurlig bok om vänskap. Jag brukar låna ut den till henne ibland så det är som en genemsam bok vi har egentligen. Den av oss som behöver den mest för tillfället får ha den hos sig.

Min egna affirmation-bok: Såklart har jag en egen bok där jag skriver ner affirmationer så ofta jag hinner och har lust. Det är den rosablommiga boken. Affirmationer är bra om man vill träna sitt tänkade. När man skriver eller läser affirmationer så upprepar man regelbundet positiva meningar om sig själv så många gånger det behövs för att man ska tror på dem. Har skrivit om det här.

Mina citatböcker: Den blåa och orangea boken är mina citatböcker. Där skriver jag ner fina citat som jag hittar eller själv kommer på. I den blåa hamnar citat som rör kärlek och i den orangea finns citat om livet, vänskap, mod och sånt.

Mina mål-lista: Jag har en lista på mål som jag vill uppnå under året. Den finns med i asken så att jag ser den listan ofta och inte glömmer bort.

Kommentarer
Postat av: Johanna

men åh vilken fin blogg jag lyckats klicka in mig på, söt som socker. hihi. vad fina böcker.

2012-06-16 @ 11:19:15
URL: http://honeyflu.blogg.se/
Postat av: hanna

åh här var allting mysigt

2012-06-25 @ 22:41:45
URL: http://explodera.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0