ett bröllop


Det var min kusin som skulle gifta sig, och jag har längtat så mycket att nångång på gå på ett bröllop. Det var jättefint. Musiken och bara hela stämningen. Lite känsligt blev det som.



Efteråt blev det kramar och gratulationer.


pappa och alex, nybliven stilig fjortonåring samma dag, hans fina fina fluga har jag sytt också.


Sen åkte alla iväg till bröllopsfesten.


Temat och festen var som en filmpremiär.


Så medans vi väntade på brudparet fick vi popcorn och dricka, sen fanns det massa filmaffischer överallt precis som på en biosalong nästan. Vad fränt! 



Självklart röda mattan också.


Alla skrek och jublade som om de var riktigt kändisar när de kom.


Vid tallriken fick man ett fint häfte.


och fina placeringskort med gamla filmstjärnor på.


maja och alex.


mat!



Det var ungefär 80 personer där, och alla fick varsin film som smeknamn. Oj så lång tid det måste ha tagit att komma på!
Jag var ju då nummer tretton. Passande film vet jag inte?


Man kunde också sms:a en hälsning till brudparet under kvällen om man ville, som då visades på väggen.


På toan var det fint.


baksidan av min klänning.


Små bordslekar fanns. Minibandy typ.


star wars- liknande film om brudens liv.


Så film visades, tal hölls och de här personerna gjorde nån form av ramsa med rörelser till.


Åh tårta. Det fanns så många. Så gott.


Det fanns en tävling som pågick hela festen.
På varje bord fanns olika saker som påminde om en speciell film. Varje bord var alltså en film och man skulle komma på vilka filmer det var på alla bord.


Det här bordet var filmen Nothing Hill. Cyklop, horse&hound och en blå dörr? Ja jag fattade då ingenting, listade inte ens ut vad vårat bord var.


Folk sjöng. Vissa bättre än andra, den här tjejen var jätteduktig.


Sånt här fint hängde lite överallt.

Efter att vi hade ätit och lekt och lyssnat på tal i nästan 8 timmar så for alla hem, och lät de två lyckliga börja sina liv tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Det såg ut som en kul (om jag får använda det ordet, haha) dag. De där filmpostrarna skulle jag inte tacka nej till att ha hemma hos mig.

2009-08-26 @ 18:31:57
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0