det kanske går att städa bort det som inte är bra.


det är så mörkt ute, kolsvart, och jag förstår inte hur det kunde bli vinter så snabbt. tredje november redan, jag hänger inte riktigt med.
jag tror att jag har en sån här 'allt står inte riktigt rätt till med mig just nu så jag städar hela tiden så att i alla fall allt runtomkring känns bra' period. hela båda mina rum är perfekta och rena. garderober, kläder, smycken, symaterial, mitt badrum och snart mina foton, är städade och det känns lite lugnare inom mig.
och ibland har man tur och hittar sånt som man har glömt bort när man städar. igår hittade jag det här fina:




ett sött litet anteckningsblock och en minispegel.
det kommer från nåt museum i stockholm. spegeln fick jag i present av amanda, då hon lyckades få med sig den hem utan att jag upptäckte någonting när vi var där. så fint alltså.
idag efter att jag fått det glädjande beskedet att min 10 sidors uppsats om renässansen och giovanni bellini, som jag kämpade med i nåt som inte kan ha varit något annat än hundra år, var 'klart mvg' kände jag mig så glad och därmed villig att ta mig en promenad till stan och köpa ett till fotoalbum, så jag äntligen kan få undan alla mina bilder som har legat stilla alldeles för länge.
så det sista att städa blir mina bilder, rensa på datorn och fixa in de framkallade i fotoalbum. mysigt mysigt en sån här mörk tisdagseftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Fanny

grattis till uppsatsen! så kul

2009-11-03 @ 18:56:18
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Elvira

Väldigt länge gick jag runt och påstod att jag inte hade några sudd hemma. Tills jag en dag letade bland ett par burkar och askar som stod på en hylla där jag bor och helt plötsligt hittade massvis av dem. Hittade även gamla polaroidbilder, bokmärken och smycken jag fått av gamla vänner. Sådana saker är alltid kul.

2009-11-03 @ 23:47:33
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Så brukar jag också göra när jag känner mig rörig inuti. Städa och rensa i garderober och lådor.

2009-11-05 @ 01:21:38
URL: http://stormsvala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0