guld alltså.

i söndags bestämde jag mig för att nu så ska det bli lite ändring, allt har varit stilla för länge nu.
jag ska försöka promenera ofta, och yoga så många dagar det finns tid till det, på morgon och kväll. sakta lära mig att dricka kaffe, och dicka té oftare. ta tag i den otroligt jobbiga körkortsångesten. försöka vara mer positiv och jobba på mina otroliga jämförelse/perfektionskrav.
sen så bläddrade jag igenom senaste elle i måndags och hittade en text om ungefär det här med förändring och det jag hoppades på. att om man ändrar vardagen så kommer det förmodligen ge något mer än bara variation tillbaka. då blev jag ännu mer pepp.

från elle:



och det har gått bra ändå. teoristart är bokad och jag har övningskört två gånger, promenerat och yogat många kvällar och druckit massa té och fejk-kaffe (sån här med smak typ) som början i alla fall. sen har jag också provat att vara i skolan nästan osminkad efter att ha blivit fotograferad så, inte varit vid datorn speciellt mycket förutom till skolarbete, och fixat mitt utseende på morgonen oplanerat. nu i slutet av veckan gick det inte fullt lika bra som i början, men jag ger inte upp för det, man får bara se till att inte de här sakerna blir en rutin tillslut också.
jag tror att det som fungerar sakta men säkert, det blir lite smått en förnyelse-energi i hela kroppen på nåt vis, och det är ju alltid uppfriskande.
så när det är fastfuset i vardagen:
bryt vanor kära ni! testa nya saker som omväxling, i lagom mängd då såklart.
förändring är ett av nyckelorden till välmående skulle jag säga.


Kommentarer
Postat av: Fanny

fint inlägg, sånthär behövs. jag borde också börja träna och ta tag i körkortet..

2009-11-28 @ 10:37:38
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Elvira

Fastnade också för denna text i senaste ELLE. Och jag försöker att bryta invanda mönster så ofta som jag kan. Göra saker som har skrämt mig, gjort mig lite extra nervös eller som jag helt enkelt skjutit upp pga av lathet. Dock är jag en sån människa som hatar när saker alltid går i samma spår så jag försöker att få in nya saker i vardagen så ofta som jag kan.

2009-11-29 @ 14:08:35
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0