om lite hemligheter.

ibland vill jag tömma ut mitt hjärta lite, ungefär som att ventilera det som försegår i min kropp. det som jag tänker på och som känns jobbigt att ha instängt. sånt där som inte syns. jag vill berätta hemligheter för er, som till exempel att jag har fått väldigt väldigt mycket pengar som kompensation för att jag är kroniskt sjuk.
och hur mycket jag önskar att jag hade en person i min telefonbok, som jag blixsnabbt blev fånigt lycklig i magen av när jag fick sms från och som att jag också kunde få sitta och smsa med när alla andra gör sånt. det är tråkigt att alltid bara titta på. 
jag skulle vilja skriva om hur mycket man kan gråta, för att man kom ihåg på vilket sätt en människa uttalade ordet: ändå. det var med en liten glad höjning på å:et (ungefär som att det alltid fanns ett utropstecken efter just det ordet) och alltid med ett snett leende och en stunds fundering efter.

 
jag vill berätta att jag har en rutin innan jag går och lägger mig att alltid skriva affirmationer och bra saker i små böcker. det är ett jättebra sätt att träna sin självkänsla.
och hur rädd jag är för att bli förlamad och tappa känseln i mina ben, och att den medicin jag får mot min sjukdom har depression som biverkning men att jag vägrar ta någon mer medicin mot det. mitt huvud är den del jag värdesätter mest hos mig själv och där all min ambition ligger, och jag är rädd för att bedöva den. 
en till hemlighet som jag vill berätta för er är att jag fortfarande inte kan helt glömma min 18-års födelsedagspojke, som på min födelsedag i år försvann efter nån timme och som jag aldrig har sett mer än den kvällen. ibland så träffar man personer som man blir totalt knäsvaga för, såna som man inte kan låta försvinna för de är så speciella och känns så starkt i hjärtat. och om man sen får pussas med en sån är man lyckligast i världen som ni säkert förstår. jag kanske ska berätta mer om det nån annan gång, för det är ju faktiskt rätt fint.

om någon av er vill berätta en hemlighet, eller något annat fint som är trevligt att höra på så får ni mer än gärna göra det. det är alltid så roligt att få veta saker om människor man inte känner.

Kommentarer
Postat av: Maja

Sv: Tack och kram! Du är en underbar människa som bryr dig.

Postat av: Elvira

jag vill också ha någon att sms'a med mest hela tiden & förstår hur du känner av att se andra göra det.

2010-07-01 @ 20:54:53
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: elin ohre

då kan jag berätta för dig att jag älskar din blogg. helt underbar. verkligen. kan sitta och läsa inlägg om och om igen. speciellt såhär mot småtimmarna. då passar de bäst. när allt är tyst och man riktigt kan känna det du skriver.

2010-07-01 @ 23:32:31
URL: http://spacefortwo.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh kramar kramar kramar i massor. <3

2010-07-02 @ 01:23:08
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Jasmin

underbar blogg. åh.

2010-07-02 @ 18:16:02
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Linda

då ska du få höra min hemlighet, bara för att jag gillade din blogg så mycket. egentligen kan jag inte kalla det en hemlighet, alla drömmer om det, det finns i alla flickors hjärna och hjärta. Pojkar, jag vill träffa den där pojken med stort H som har en fin nacke och lockigt hår. Som jag ryser i hela kroppen av att se, och mina ben blir som spagetti av att möta de där ögonen . Jag drömmer ibland på kvällarna om hur gärna jag vill hålla handen och se livet sådär ljust och rosa, sådär kärleksfull. Jag drömmer om kärleken, mer än något annat. Mer än allt tillsammans. Jag är förälskad i kärleken. Det är min hemlighet.

2010-08-03 @ 17:34:24
URL: http://linndajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0