då det är nytt men man inte vill släppa taget, så var det.

 
 
Gör ett favoritinlägg i repris. Använder text som jag har skrivit här tidigare tillsammans med lite bilder som jag tycker om. Klicka på bilderna!
 
Jag skrattade och sa till honom att jag inte alls vet något om kärlek, jag bara hittar på.
 
Klockan var cirka halv tre på natten och han kramade mig innan jag gick ner för trappan till bottenvåningen och sen ut genom porten. Det var helt fruktansvärt kallt igen och jag hade inte nog med kläder för att inte frysa. Hade velat stanna kvar under hans täcke några timmar till.
 
Om jag fick önska mig något just nu skulle det vara att någon höll min hand en stund.
 
Även om det bara blir så att han kommer in genom ens dörr klockan 23.15 efter sin träning då man redan nästan har somnat. Kryper upp bakom en och pussar en i nacken så man vaknar till.
 
Jag vill springa runt och säga fåniga, knepiga och alldeles underbara saker som if you're a bird, i'm i bird till någon.
 
Då det är nytt men man inte vill släppa taget, så var det.
 
Men precis under halsen vid nyckelbenet ovanför bröstet ut mot axeln är det finast och det är min favoritdel på hans kropp.
 
Jag hoppas på att bli galet, fantastiskt, vansinnigt kär. Så kär att det inte går att sitta still, inte vara tyst och bara känna sig så otroligt bubblig hela tiden.
 
-Ska du redan gå upp?
Egentligen så brukar jag det eftersom han ofta sover även om min väckarklocka har ringt. Fast 8 minuter efter att jag har vaknat den här morgonen så pussar han på min axel istället så då vill jag mycket hellre stanna med honom några minuter till.
 
Ni vet sådär riktigt romantiskt i filmer när något sånt händer och det bara går riktigt sakta från när man ser hans huvud röra sig emot en, det blir helt tyst runtomkring och allt som hörs är hjärtslag? Ganska precis så var det.
 
Han plockar fram porslin på morgonen innan han far eftersom han vet att jag inte når upp dit utan en stol.
 
Åh tycker så om att bli pirrig för någon.
 
Han är hela 40 centimeter längre än mig ganska exakt, så jag nådde upp till strax under hans bröstkorg ungefär. Utanför min lägenhet så ställde jag mig på tå och han böjde sig ner och så kysstes vi en stund innan han sprang hem för att hinna sova lite. Han hade träning ganska så tidigt morgonen efter. När jag kom in så visste jag inte riktigt vad som hade hänt och kunde inte sova på hela natten. Det var för många fjärilar på samma gång.
 
Tycker magi är så svårt att beskriva eftersom det är helt osynligt men syns så starkt ändå.
 
Här finns det tidigare inlägget.

Kommentarer
Postat av: Martina

Så himla fint.

2012-11-27 @ 16:10:05
URL: http://martinav.blogg.se
Postat av: Jennie

så fint!

Postat av: matilda

åh så himla fint inlägg!

2012-12-27 @ 20:56:36
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0